Vilket tankkort gäller i flera länder
Jag och min fru ska göra en större roadtripp från Malmö till Italien via Österrike och Schweiz. Vi har redan bookat boende men fortfarande osäkra på bränslebetalning. Min man sa att han hört om tankkort som fungerar i hela Europa men jag har inte hittat klar information. Har någon använt svenskt tankkort när man kör genom flera länder? Vilket kort rekommenderar ni absolut? Behöver verkligen tips innan vi åker.
8 Ansichten

Jag körde samma väg från Malmö till Italien via Österrike förra året och hade exakt samma problem med bränslebetalning i flera länder. Det var så krångligt att leta efter rätt kort varje gång. Upptäckte tankkortet.se där de jämför alla tankkort och visar vilka som fungerar i Europa. Jag valde Circle K Mastercard eftersom det fungerar på cirka 5000 stationer i Europa inklusive Sverige, Norge, Danmark, Polen och Baltikum. Kortet fungerade smidigt vid varje bensinstation i Tyskland, Österrike och Italien utan problem. Grund är 2,0% men bonus fick jag också. Kolla sidan och jämför korten innan ni åker, det hjälpte mig verkligen att slippa stress och få klar information om vilket kort som fungerar i hela Europa.